Lezingen

Inspirerende lezingen voor organisaties en evenementen:

  • Krachtige verhalen over creatieve processen in individuen en teams.
  • Met praktische handvatten voor toepassing op de werkvloer.
  • Ook beschikbaar in het Engels.

1. Help, ik ben creatief!

creative chaos phase 3Doorbreek creatieve blokkades

Tips voor omgaan met creatieve blokkades, podiumangst, destructieve neigingen, kritische klanten, combinatie met kinderen en andere problemen en vragen die professionele creatieven in de praktijk tegenkomen.

2. Het Nieuwe Denken

mindmap with combinationIedereen ontwerper in de 21ste eeuw

Een introductie in denken voor de 21ste eeuw, waarin automatisering, overvloed en de opkomst van Azië ons dwingt minder als rekenmachines en productielijnen te denken, en meer als ontwerpers en kunstenaars.

Maak kennis met de nieuwe breinkrakers: Design, Verhaal, Synthese, Emotie, Spel en Doel.

3. Bouwer, Houwer en Breker

De 3 creatieve krachten in elk persoon en team

breek eens ietsBouwer, Houder en Breker zijn de 3 creatieve krachten in elk persoon en 3 types in een team – en als je dat niet weet, kan (samen)werken heel frustrerend zijn.

Leer jouw creatieve krachten kennen en krijg handvatten voor betere samenwerking met andere types.

Zie de video voor een korte impressie.

4. Story Sells / Verhaal verkoopt

Storytelling voor meer verbinding

product review videoAlles wat je moet weten om verbinding te maken met klanten en collega’s met een eenvoudig, verrassend, concreet en geloofwaardig verhaal. Volgens de SUCCES-formule voor verbindende communicatie van Dan & Chip Heath (De Plakfactor/Made to Stick).

Grijp je klant bij de kladden – met onvergetelijke verhalen.

5. Talent is overschat

Je Creatieve Kern is het motortje in je werk

De creatieve motor

We hebben elk onze passie en talenten. Toch verliezen we soms even de motivatie in ons werk. Of we weten niet goed hoe we die passie bij onze potentiële klant kunnen overbrengen. Of we weten even niet wat we moeten kiezen.

Dan helpt het om je creatieve kern te kennen. Die houdt jou gemotiveerd en scherp in je keuzes en laat klanten duidelijk zien waar je voor staat. Maak kennis met jouw creatieve kern.

6. Doe jouw ding

10 tools voor vooruitgang